На дорогах стрибаємо, як зайці

images

Майже 13 млн грн передбачено цього року в міському бюджеті на ремонт доріг і тротуарів. Більша частина цих коштів піде на поточний та ямковий ремонт доріг. Капітальних робіт цьогоріч майже не заплановано.

Нове асфальтне покриття цього року з’явиться хіба що на дорозі по вул. Шевченка. Й то у випадку, якщо держказначейство пропустить кошти – 1,9 млн грн. Ця сума передбачалась на ремонт дороги ще в бюджеті минулого року, але так і не була використана через проблеми із проходженням платежів. Можливо, цей рік буде більш вдалим.

Втім, основну увагу наразі зосереджено не на капітальних ремонтах, а на латанні дірок. Із 13 млн грн, передбачених на дороги, 5,87 млн грн планують витратити саме на ямковий доріг. Зараз тривають тендери, але бажаючих виконувати роботи за бюджетні кошти немає – всіх налякали торішні затримки з проплатами у казначействі, – констатує перший заступник начальника УЖКГ Катерина Бутенко. Вочевидь, про дороги дбатиме Кременчуцьке ШРБУ. Але навіть за умов вдалого проведення тендерів ремонт почнуть не раніше квітня-травня.

Першотравнева – перша в черзі на ремонт

Майже всі дороги у Кременчуці сьогодні потребують ремонту. Не потрібно бути експертом, щоб побачити це.

– Насамперед ремонт буде здійснюватись там, де їздить громадський транспорт – вул. Першотравнева, Пролетарська, Київська, вулиці на Занасипу, – говорить Катерина Бутенко. – Ями на дорогах у Кременчуці просто жахливі. Взимку довелося висипати чимало солі, додали проблем перепади температур та опади: дощ, мороз, ожеледиця, відлига – все це спричинило серйозні ушкодження асфальтного покриття.

У найгіршому стані, за оцінкою фахівців мерії, дорога по вул. Першотравневій. Для поточного ремонту тут доведеться застосувати велику фрезу – надто вже великі ями.

«Кущі» всередині кварталів

Ремонт доріг всередині житлових кварталів – справа не першочергова, але нагальна. Загалом на ремонт внутрішньоквартальних доріг і проїздів у міському бюджеті передбачено 4 млн грн.

За словами Катерини Бутенко, сьогодні в УЖКГ накопичилося вже 8 звернень мешканців із проханнями про ремонт доріг в їхніх кварталах. Деякі звернення лежать ще з 2011 р., але цьогоріч прохання мешканців буде виконано, – зазначає перший заступник начальника УЖКГ.

– Обиратимемо для виконання робіт так звані «рейтингові» ями. Наприклад, у Крюкові – Приходька, 101. Робити капремонт будемо своєрідним «кущовим» способом – паралельно з основною адресою асфальтуватимемо дороги і біля сусідніх 3-4 будинків, – роз’яснює пані Бутенко. Планується таким чином зробити також капремонт на Молодіжному, біля буд.23 по просп. 50 років Жовтня, і паралельно задіяти техніку і на дорогах біля буд. 25 та 19.

Ремонт внутрішньоквартальних доріг розпочнуть, ймовірно, наприкінці травня.

Тротуари – не для підборів

На тротуари у Кременчуці завжди не вистачало грошей, тому наразі деякі з них перетворились на суцільні ковдобини. Катерина Бутенко говорить, що за всі 16 років, відколи працює в УЖКГ, не пам’ятає, щоб за кошти міста капітально ремонтували тротуари. Хіба що роботи виконувались у комплексі з ремонтом дороги. Отже, вперше за останні роки в бюджеті-2015 передбачено 900 тис. грн на ремонт найбільш проблемних тротуарів – по вул. Першотравневій та вул. Красіна.

Старий асфальт замість нового?

Кременчуцьким дорожникам дехто закидає використання під час поточного ремонту доріг старого, або інакше – пиляного, асфальту. Таким чином, мовляв, «відмивають» кошти, в документах вказуючи новий асфальт. Перший заступник начальника УЖКГ Катерина Бутенко говорить, що це думка дилетантів.

– При виконанні поточного ямкового ремонту старий асфальт не може використовуватись. І ніколи такого у нас не робили. Пиляний асфальт можуть застосовувати для того, щоб тимчасово засипати яму взимку, поки ремонт дороги неможливо здійснити з технічних причин, – роз’яснює пані Бутенко. – Таке своєрідне «забивання» ям пиляним асфальтом з додаванням бітуму було застосовано зокрема на Полтавському проспекті. А великі ями іноді навіть щебенем доводиться засипати, як, наприклад, цієї зими на перехресті вул. Першотравневої і вул. Халаменюка біля залізничного вокзалу. Лише необізнана людина може стверджувати, що під час поточного ремонту в нас застосовується пиляний асфальт.

На зимове засипання ям пиляним асфальтом виділяється, за словами Катерини Бутенко, невелика сума – до 100 тис. грн, що переважно йде на зарплату, бо вартість матеріалу – дуже низька. А поточний ямковий ремонт – це, мовляв, зовсім інший кошторис.

«При виконанні поточного ямкового ремонту старий пиляний асфальт не може використовуватись. І ніколи такого у нас не робили», – зазначає в. о. начальника УЖКГ Катерина Бутенко.

 «Ступінь зношеності кременчуцьких доріг дуже високий. Щоб якісно відремонтувати всі наші дороги, потрібно 250 млн грн, – сказав під час зустрічі з депутатами 23 січня 2015 р. екс-начальник УЖКГ Сергій Ярош. 

Для чого потрібен рециклер?

Взимку ями на міських дорогах доводиться засипати пиляним асфальтом чи щебенем. А в цивілізованих країнах проблему вирішують за допомоги рециклера. Можливо, і Кременчук придбає таку техніку цього року.

– Рециклер дасть можливість здійснювати повноцінний ямковий ремонт у міжсезоння. Прямо на місці ця машина гріє асфальт до 150-160° С, й одразу робиться ремонт дороги, – говорить перший заступник начальника міського УЖКГ Катерина Бутенко.

Кременчук планував придбати рециклер ще рік тому, гроші були виділені, але зволікання виникло через затримки платежів у казначействі. Тепер знову виділені гроші, оголошені торги, але проблеми із казначейством не виключені і зараз. Нагадаємо, з урахуванням нинішнього подорожчання рециклер може обійтися Кременчуку в 1,5-2 млн грн.

Ірина Житня

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ця форма збирає ваше ім'я, адресу електронної пошти та вміст, щоб ми могли відстежувати коментарі, розміщені на сайті. Для отримання додаткової інформації перегляньте нашу політику конфіденційності, де ви отримаєте більше інформації про те, де, як і чому ми зберігаємо ваші дані.

В об’єктиві рідне місто